Info deelnemers Loopclinic 3Bergenloop

Op deze pagina is informatie te vinden voor deelnemers aan de ‘Sport2000 van den Berg loopclinic 3Bergenloop‘ en start 0p 3 januari 2016.

Wat kan je hier zoal vinden?

  • Algemene informatie over het trainingsprogramma;
  • Data, tijden en locatie trainingen en 3Bergenloop;
  • Weerinfo;
  • Achtergrond informatie over ¬†hardlopen en wetenswaardigheden;
  • Adviezen over voeding, kleding, oefeningen en blessure preventie;
  • Trainingsschema’s
Trainingsachema
  1. Bekijk hier het basis trainingschema (pdf)

In de week van 4 t/m 9 januari kan je volstaan met 1 a 2 keer trainen met een schema:
– 10 x 1 minuut lopen en/of 5 x 2 minuut lopen(DL) telkens 1 minuut rustig wandelen (=AH)

Data, tijden en locatie
  • Wijzigingen in het programma worden hier duidelijk aangegeven en tevens via de groepsapp ‘Loopclinic 3Bergenloop’ door gegeven.
  • Indien je een keer niet kunt deelnemen graag tijdig aangeven via mail of indien vlak voor een training via de groepsapp of mobiel: 06-11311961
Activiteit /thema Datum Tijd(en) Locatie
1e training / introductie 3 januari 2016 10:30 – 12:00 Arnhemse Bovenweg
2e training / oefenen & uitleg trainingsthema’s¬† 10 januari 2016 10:30 – 12:00 Arnhemse Bovenweg
3e training 17 januari 2016 10:30 – 12:00 Arnhemse Bovenweg
4e training 24 januari 2016 10:30 – 12:00 Arnhemse Bovenweg
5e training / trainingsloop 31 januari 2016 10:30 – 12:00 Arnhemse Bovenweg
6e training 7 februari 2016 10:30 – 12:00 Arnhemse Bovenweg
7e training 14 februari 2016 10:30 Р12:00 Arnhemse Bovenweg
8e training 21 februari 2016 10:30 – 12:00 Arnhemse Bovenweg
9e training / verkennen Parcours Sport2000 van den Berg 6km 3Bergenloop 28 februari 2016 10:30 Р12:00 RCN Grote Bos
Deelname aan de Sport2000 van den Berg 6km 3Bergenloop zaterdag 5 maart 2016 10:30 Р12:00 RCN Grote Bos
10e training / Uitloop en hersteltraining 6 maart 2016 10:30 Р12:00 Arnhemse Bovenweg

Locatie(s):
1. Arnhemse Bovenweg, Driebergen

  • De training start vanaf het parkeerterreintje van de Heidetuin gelegen aan de Arnhemse Bovenweg (zie gele bordje ‘Parkeren Heidetuin’)
    Ook te herkennen aanzet bord ‘Fietsknooppunt 96 Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug’.
  • Komende vanaf de A12 over de Arnhemse Bovenweg richting Doorn is het aan de linkerhand.
  • Komende vanaf Doorn over de Arnhemse Bovenweg richting de A12 is het aan de rechterhand
  • zie hier voor routebeschrijving op google.maps

2.  RCN Grote Bos

Weersverwachting
Driebergen-Rijsenburg

Weeronline.nl – Meer weer in Driebergen-Rijsenburgweeronline.nl Altijd jouw weer

 

Kleding en hardloopschoenen

Goed zittende kleding en hardloopschoenen zijn van belang om je warmte- en vochthuishouding tijdens het lopen te reguleren en het voorkomen van blessures.

Tips kleding:
– Gebruik bij voorkeur meerdere lagen kleding waarbij de onderlagen goed ventileren;
– Geen katoenen shirts . Deze worden nat en gaan bij zweten zwaar en koud aanvoelen;
– Algemene regel kleding:
— intensieve training of tijdens een evenement/ wedstrijd -> kleden op dagtemperatuur +/- 10 graden
— normale training -> kleden op dagtemperatuur;
— bij koud weer en vorst is het aan te raden om aan het begin handschoentjes aan te doen
..

Tips hardloopschoenen:
– De keuze van juiste hardloopschoenen is afhankelijk van de lichamelijke factoren en is erg persoonlijk.
РMeestal volstaat een neutrale lekker zittende hardloopschoen. Let er op dat een  hardloopschoen wat ruimer moet zitten dan een normale schoen.
Dit omdat tijdens het hardlopen de voet gaat uitzetten.
РLoop eens binnen bij Spoort2000 van de Berg om je  professioneel te laten adviseren. Op basis van een individuele loopanalyse kunnen ze
een juiste hardloopschoen aanmeten.

Tips voeding:
– Tijdens de trainingen in de wintermaanden is het goed om de warmte binnen te houden. Naast goede kleding kan je dit ook met voeding regelen.
— Neem op de dag van de training ’s morgens tussen 7-9 uur eens een warm ontbijt zoals havermoutpap of boekweit pannenkoekjes met fruit of een kop soep.
— Bij de start en tijdens de training ben je lekker warm en heb je voldoende energie voor de training.

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.