Voor Wie?

Runningtherapie is voor mensen die om verschillende redenen niet makkelijk en op eigen kracht tot bewegen komen.
Running- therapie is te overwegen wanneer je last hebt van:

• Depressie
• Burn-out en overspannenheid
• Angst- en paniekklachten
• Stress
• Slechte lichamelijke conditie
• Vermoeidheid en lusteloosheid
• Slapeloosheid
• Onverklaarbare lichamelijke klachten

Maar ook als je nog geen klachten hebt kan runningtherapie preventief werken omdat dit je lichaam en geest
weer in balans brengt en zorgt voor ontspanning.

Je hoeft geen loopervaring te hebben om toch te kunnen deelnemen aan runningtherapie

 

Het Programma

Runningtherapie is een 12 weken durend programma waarbij u 1 keer per week individueel of in groepsverband deelneemt en wordt begeleid door runningtherapeut Ruud Tielsema.

Deze periode wordt voorafgegaan door een intakegesprek met daarin een z.g. verkorte ‘Body & Mind Check’ (BMC). In deze verkorte BMC voeren we, afhankelijk van de klachten en sportervaring, een aantal eenvoudige oefeningen en onderzoekjes uit. Hierna bepalen we samen de doelstelling(en) en maken we afspraken over de training.  Naast de wekelijkse groepstraining wordt van u verwacht dat u 2 a 3 keer per week zelfstandig gaat oefenen aan de hand van een door ons verstrekt trainingsschema. Hierin zullen ook de ademhalings- en TaiChi oefeningen opgenomen worden.

Na 6 en 12 weken evalueren we de resultaten, hoe de cursus is verlopen en hoe we hier een passend vervolg op kunnen geven.

Een vervolg kan zijn dat je zelfstandig verder gaat, je aansluit bij een regulier loopgroep, naar een sportschool gaat of verder gaat met runningtherapie

<- Effecten Runningtherapie         Praktische zaken Runningtherapie ->

Reageren is niet mogelijk